Heeft uw accountant een SFTP of FTPS server staan die gebruikt wordt om documenten te uploaden of maakt u gebruik van een online boekhoudprogramma zoals Accowin Online dat gebruik maakt van een SFTP of FTPS server dan kunt u (S)FTP(S) integratie van Scrada gebruiken.

Opvragen gegevens

Om deze te gebruiken moet u volgende gegevens opvragen bij uw accountant of bij het online boekhoudprogramma:

  • Gaat het over een FTPS of een SFTP server
  • Hostnaam of IP adres van de server
  • Poort waarop verbinding moet gemaakt worden
  • Gebruikersnaam
  • Wachtwoord
  • Pad opvragen waar de bestanden moeten geplaatst worden op de (S)FTP(S) server.

Eens u deze gegevens heeft kunt u deze instellen in Scrada:

Instellen in Scrada

Mobiele versie (Android/iOS)

  • App opstarten
  • Aanloggen
  • Dagontvangstenboek of kasboek selecteren
  • Onderaan op ‘Instellingen’ klikken
  • Op de knop Integraties klikken
  • Bij integratie ‘FTP’ op ‘Activeren’ klikken
  • De ontvangen gegevens invullen
  • Bij het betreffende boek aanvinken dat deze moeten doorgestuurd worden naar de (S)FTP(S) server
  • U kunt ook het pad invullen naar waar de bestanden moeten doorgestuurd worden. Hierbij kunt u gebruik maken van variabelen waarbij het pad dynamisch wordt bepaald adhv van bijvoorbeeld de datum. Als u op het vraagteken klikt naast het invulveld kunt u de variabelen terugvinden.
  • Onderaan op bewaren klikken

Computer (web browser)

  • Aanloggen op Scrada
  • Menu>Instellingen>Integraties
  • Bij integratie ‘FTP’ op ‘Activeren’ klikken
  • De ontvangen gegevens invullen
  • Bij het betreffende boek aanvinken dat deze moeten doorgestuurd worden naar de (S)FTP(S) server
  • U kunt ook het pad invullen naar waar de bestanden moeten doorgestuurd worden. Hierbij kunt u gebruik maken van variabelen waarbij het pad dynamisch wordt bepaald adhv van bijvoorbeeld de datum. Als u op het vraagteken klikt naast het invulveld kunt u de variabelen terugvinden.
  • Onderaan op bewaren klikken