Heeft uw accountant een SFTP of FTPS server staan die gebruikt wordt om documenten te uploaden of maakt u gebruik van een online boekhoudprogramma zoals Accowin Online dat gebruik maakt van een SFTP of FTPS server dan kunt u (S)FTP(S) integratie van Scrada gebruiken.
Opvragen gegevens
Om deze te gebruiken moet u volgende gegevens opvragen bij uw accountant of bij het online boekhoudprogramma:
- Gaat het over een FTPS of een SFTP server
- Hostnaam of IP adres van de server
- Poort waarop verbinding moet gemaakt worden
- Gebruikersnaam
- Wachtwoord
- Pad opvragen waar de bestanden moeten geplaatst worden op de (S)FTP(S) server.
Eens u deze gegevens heeft kunt u deze instellen in Scrada:
Instellen in Scrada
Mobiele versie (Android/iOS)
- App opstarten
- Aanloggen
- Dagontvangstenboek of kasboek selecteren
- Onderaan op ‘Instellingen’ klikken
- Op de knop Integraties klikken
- Bij integratie ‘FTP’ op ‘Activeren’ klikken
- De ontvangen gegevens invullen
- Bij het betreffende boek aanvinken dat deze moeten doorgestuurd worden naar de (S)FTP(S) server
- U kunt ook het pad invullen naar waar de bestanden moeten doorgestuurd worden. Hierbij kunt u gebruik maken van variabelen waarbij het pad dynamisch wordt bepaald adhv van bijvoorbeeld de datum. Als u op het vraagteken klikt naast het invulveld kunt u de variabelen terugvinden.
- Onderaan op bewaren klikken
Computer (web browser)
- Aanloggen op Scrada
- Menu>Instellingen>Integraties
- Bij integratie ‘FTP’ op ‘Activeren’ klikken
- De ontvangen gegevens invullen
- Bij het betreffende boek aanvinken dat deze moeten doorgestuurd worden naar de (S)FTP(S) server
- U kunt ook het pad invullen naar waar de bestanden moeten doorgestuurd worden. Hierbij kunt u gebruik maken van variabelen waarbij het pad dynamisch wordt bepaald adhv van bijvoorbeeld de datum. Als u op het vraagteken klikt naast het invulveld kunt u de variabelen terugvinden.
- Onderaan op bewaren klikken