De werkwijze hiervoor is:

  1. Download de app in de App store of Play store.
  2. Start de app op en klik op ‘Registreren’
    1. Eerste scherm ‘Nieuwe gebruiker’ wordt getoond. Hier kunt u uw naam, email adres en telefoonnummer invullen
    2. Tweede scherm ‘Nieuw bedrijf’ wordt getoond. Hier kunt u de naam van een bedrijf invullen of de gegevens van de eerste klant waarvoor u Scrada opzet. Belangrijke punten:
      • Er moet een geldig BTW-nummer ingevuld worden anders kun u niet verder.
      • BTW type (kwartaal/maand/jaar) is belangrijk omdat dit gebruikt wordt voor aanvullen van centralisatiedagboek.
      • Bij email adres kunt u instellen naar waar de UBL facturen van de dagontvangsten moeten doorgemaild worden. Hetzelfde voor CODA bestand van kasboek. Standaard wordt dit 1 keer per maand gedaan. Wenst u dit sneller te hebben of wenst u een andere integratie dan e-mail (zoals Exact Online) dan kunt u dit later instellen via de instellingen van het betreffende boek (zie FAQ en integraties).
    3. Afhankelijk van de keuze of u kasboek, dagontvangstenboek of beide heeft gekozen, gaat u andere ingaves moeten doen
      • Bij dagontvangstenboek worden standaard 4 BTW categorieën voorgesteld. De ontvangsten van 0%, 6%, 12% en 21%. Indien u de categorie niet gebruikt kunt u deze uitvinken. Als u meerdere BTW categorieën heeft voor 1 BTW stelsel dan kunt u dit hier ook aanpassen en/of toevoegen (bv Diensten 21% en Producten 21%). Via instellingen van dagontvangstenboek kunt u later nog bijkomende BTW categorieën toevoegen.
      • Voor een kasboek is het belangrijk om het beginsaldo juist in te vullen voordat u de eerste verrichting boekt. Eens een verrichting geboekt kan het beginsaldo niet meer aangepast worden
      • Indien u gekozen heeft voor zowel dagontvangsten als kasboek gaat u ook de vraag gesteld worden voor ingave van betalingsmethodes.
      • Via de ingave kunnen een aantal betalingsmethods ingevuld worden. Wenst u deze later aan te passen of bijkomende toe te voegen dan is dit mogelijk via de instellingen van het dagontvangstenboek
    4. Als u de verschillende schermen doorlopen heeft, gaat er een email gestuurd worden met een link. Pas na gebruik van de link gaat u kunnen aanloggen in de App. De link in de email is maar beperkte tijd geldig. Is de tijd verstreken, dan gaat u de registratie opnieuw moeten uitvoeren.
  3. Na registratie ontvangt u een email
    1. Na klikken op de link in de email wordt een pagina getoond waar u uw wachtwoord kunt instellen.
    2. Na bevestigen kunt u terug gaan naar de App en aanloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord
  4. Facturatie gebruik Scrada
    1. De eerste 15 boekingsdagen zijn gratis. Wenst u na deze periode nog extra lijnen in te schrijven in dagontvangsten- en/of kasboek dan gaat u een melding te zien krijgen dat er een betalend abonnement nodig. Na bevestiging ontvangst u een factuur van ons voor het gebruik van Scrada voor het komende jaar. Prijzen kunt u terug vinden op onze hoofdpagina.
  5. Gebruik
    1. Meer informatie over het gebruik van de App kunt u vinden op de pagina gebruik.