Betalingsmethodes aanpassen/toevoegen

Per dagontvangstenboek kunt u betalingsmethodes toevoegen. Betalingsmethode ‘Contant geld’  bestaat reeds.

Betalingsmethodes kunnen enkel toegevoegd worden aan een dagontvangstenboek als dagontvangstenboek gekoppeld is aan een kasboek! Zie andere FAQ voor meer informatie hierover.

Manier om betalingsmethodes toe te voegen of aan te passen:

  • Mobiele versie (Android/iOS):
    • App opstarten
    • Aanloggen
    • Dagontvangstenboek selecteren
    • Onderaan op ‘Instellingen’ klikken
    • Op de knop Dagboek ‘xxxx’ klikken waarbij xxxx de naam van u dagontvangstenboek is
    • Naar beneden scrollen tot u betalingsmethodes ziet staan.
      • Via de plus knop kunt u betalingsmethodes toevoegen.
      • Als u op een bestaande betalingsmethode klikt u deze aanpassen. De naam kan enkel aangepast worden als de betalingsmethode nog niet gebruikt is.
  • Computer (web browser):
    • Aanloggen
    • Menu>Instellingen>Boeken
    • Op de knop ‘Bewerken’ klikken naast dagontvangstenboek
    • Bovenaan op Betalingsmethodes klikken
    • Operaties die mogelijk zijn:
      • Via de knop ‘Nieuw’ kunt u extra betalingsmethodes toevoegen
      • Via de knop ‘Bewerken’ kunt u een betalingsmethode aanpassen. De naam kan enkel aangepast worden als de betalingsmethode nog niet gebruikt is.
      • Via de knop ‘Verwijderen’ kunt u een betalingsmethode verwijderen. Enkel als een betalingsmethode nog niet gebruikt is, kunt u deze verwijderen

 

Betalingsmethodes kunnen enkel aangepast worden zolang ze niet gebruikt zijn. Eens een betalingsmethode gebruikt is, kunt u de naam niet meer aanpassen. In dat geval moet u de betalingsmethode met de foutieve naam onzichtbaar maken en een nieuwe betalingsmethode toevoegen met de juiste naam.