Uit een bevraging van Scrada aan meer dan 200 accountants blijkt dat dubbele omzet voor B2C-bedrijven met kassaverkopen een onderschat probleem is.
Het administratieve werk dat hiermee gepaard gaat, leidt tot tijdsverlies, frustratie en zelfs klantweigering.
Dubbele omzet: onzichtbare tijdsverslinder
Uit de enquête blijkt dat maar liefst 4 op 5 van de bevraagde accountants zelf instaat voor het manueel corrigeren van dubbele omzet in de boekhouding. Meer dan twee derde van hen verliest hierbij elk kwartaal tot één uur per dossier, 22% zelfs tot vier uur. Op grotere schaal betekent dat een enorme impact op de werkdruk binnen kantoren.
“We zien dat dubbele omzet niet alleen tijd kost, maar ook ruimte inneemt die accountants niet meer hebben,” zegt Jeffrey Baeke van Scrada. “1 op 10 van de bevraagde accountants geeft aan klanten te weigeren door dit extra werk. En net dat willen wij oplossen.”
Nieuwe module, minder frustratie
Scrada biedt een digitale tool waarmee ondernemers hun dagontvangsten eenvoudig en correct kunnen bijhouden. Nieuw is de facturatiemodule, waarmee je bij het aanmaken van een factuur kunt aangeven of de verkoop al via de kassa werd geregistreerd. Zo voorkom je dat dezelfde verkoop twee keer in de boekhouding terechtkomt. Hierdoor daalt de foutenmarge én de werklast bij accountants.
De oplossing komt op het juiste moment: 95% van de accountants geeft aan dat een automatische oplossing voor dubbele omzet hun werk aanzienlijk zou verlichten. En nog opvallender: bijna 60% zou geweigerde klanten opnieuw aanvaarden als het probleem van dubbele omzet opgelost is.
Van overbelasting naar efficiëntie
Met Scrada winnen accountants kostbare tijd terug. Tijd die ze kunnen investeren in adviesgesprekken, het aannemen van nieuwe klanten of het verbeteren van hun dienstverlening. Ondertussen krijgen ondernemers eindelijk weer toegang tot een accountant die tijd voor hen heeft.
Scrada digitaliseert de administratie van B2C-ondernemers. Zonder gedoe.