Thomas Van Overbeke van CBFIN over zijn ervaringen met Scrada

Thomas is één van de drie bestuursleden van accountantskantoor CBFIN. In 2021 lieten ze via opstart van het nieuwe kantoor een nieuwe wind waaien en spitsen ze zich toe op toekomstgerichte oplossingen en adviesverlening binnen de sector. Vandaar de naam CBFIN die staat voor Connecting Business to FINance. Thomas: “We willen onze klanten leren dat ze hun cijfers niet alleen als een noodzakelijk goed moeten zien, maar ook als toegevoegde waarde in hun beleid.”

Samen met zijn collega Joni, vertelt Thomas over hoe Scrada hun digitale flow aanvult.

Breed scala aan cliënteel

Het cliënteel van CBFIN bestaat uit kmo’s zoals aannemers, vrije beroepen, horeca, retail, landbouw… Hier zitten dus heel wat klanten tussen die kas- en dagontvangsten moeten bijhouden.

Thomas: “We kunnen dit nu dus ook digitaal doen, wat aansluit op de visie van CBFIN om meer future proof te werken, te digitaliseren en te automatiseren. Ik heb namelijk een ingebakken aversie voor tijdsverlies en inefficiëntie *lacht*.”

Positieve signalen

Thomas: “Onze visie is digitaliseren, dus het klinkt misschien vreemd als ik zeg dat ik redelijk terughoudend ben om veel extra software toe te voegen. Het kost namelijk telkens veel planning, tijd en energie om iedereen op te leiden om de software te leren kennen. Maar als er vanuit het werkveld positieve signalen komen over een tool, dan is dat het moment om ons daarin te verdiepen. Zo is het met Scrada ook gegaan.”

Joni: “Tijdens een uiteenzetting van Yuki, spraken ze over de koppeling met Scrada die de flow vanuit de kas-en dagontvangstenboeken volledig automatisch kon laten verlopen. Met het verwerken van de papieren boeken verloor je veel tijd met controles en het rechtzetten van fouten van klanten. Nu winnen we tijd omdat we achterliggend zelf foutjes kunnen rechtzetten, in samenspraak met de klant. En dankzij de koppeling met de boekhoudpakketten verloop de hele flow nu automatisch.”

Allesomvattend pakket

Thomas: “Naast het feit dat Scrada de enige oplossing is die voldoet aan de Belgische wetgeving om de papieren flow te vervangen, is het ook heel efficiënt, tijdbesparend en gemakkelijk in gebruik. Als de klanten en collega’s er dan ook nog vlot mee kunnen werken, is de keuze snel gemaakt.”

Thomas: “Dankzij de koppeling met Yuki, kunnen we onze klanten nu een allesomvattend pakket aanbieden dat past in de visie van ons kantoor. Omdat ze zowel op hun desktop als smartphone alles kunnen raadplegen en ingeven, worden ze als het ware helemaal ondergedompeld in de digitale flow van hun boekhouding.”

Future proof

Joni: “We zijn heel enthousiast over de tool, ik ben altijd heel blij als er een kas-of dagontvangstenboek in Scrada zit. Ook de ervaring met de helpdesk is altijd dik in orde, bovendien vinden we alle handleidingen duidelijk op de supportwebsite terug.”

Thomas: “En ik ben blij als de medewerkers tevreden zijn, het betaalbaar is en gebruiksvriendelijk voor de klant. Scrada beantwoordt aan al deze elementen. Wat mij betreft is het een future proof product!”

 

“Scrada is efficiënt, tijdbesparend en gemakkelijk om mee te werken. Het is een future proof product!”

 

Try the demo

Give us a call or fill in the form below and we'll contact you. We endeavor to answer all inquiries within 24 hours on business days.