Wim Vos van Umain over zijn ervaring met Scrada

Bij Umain staat IT centraal. Met een team van vier IT-specialisten binnen een kantoor van zestig medewerkers is de focus niet alleen interne support, maar ook de begeleiding van klanten op het vlak van software en pre-accounting. Wim Vos speelt hierin een belangrijke rol. Hij ondersteunt klanten bij het gebruik van tools zoals Clearfacts, Eenvoudig Factureren en Scrada, en zorgt ervoor dat koppelingen met webwinkels en boekhoudsoftware optimaal werken. Wim: “We willen klanten een stap voor zijn en vermijden dat we manueel moeten boeken. Daarom investeren we sterk in automatisatie. Onlangs werd zelfs een programmeur aangeworven om klanten hierbij te ondersteunen.”

Scrada past perfect binnen deze ambitie. “Scrada is een moderne, flexibele tool die efficiënt werkt. Als ik een vraag stel, krijg ik altijd snel een correct en vriendelijk antwoord. Het is een fijn pakket om mee te werken omdat het logisch in elkaar zit.”

Een groeiende adoptie binnen Umain

Steeds meer collega’s binnen Umain ontdekken Scrada. “Ik zet al veel klanten op Scrada, maar merk dat collega’s die er enkele klanten op hebben staan, daarna vaker de vraag stellen om ook andere klanten over te zetten. Dat zal in de toekomst alleen maar toenemen, want we zien dat Scrada een echte meerwaarde biedt.”

Veilig en efficiënt

Volgens Wim moet een extra tool voor klanten vooral eenvoudig en intuïtief zijn. Als het te complex is of te veel inspanning vraagt, werkt het niet.

Wim: “Scrada biedt precies wat we nodig hebben: klanten kunnen hun data eenvoudig invoeren via desktop, tablet of smartphone. De koppeling met kassasystemen is daarbij een groot voordeel.”

Bovendien vindt hij dat Scrada flexibel en aanpasbaar is aan de noden van de klant. “Je kan categorieën, betaalmethoden, namen en opmerkingen instellen. Voor ons is het belangrijk dat software zich aanpast aan de workflow van de klant, en niet omgekeerd. Bij Scrada kan dat perfect. Ze nemen de uitrol van kassasystemen één op één over, waardoor alles duidelijk is voor de klant. Hoe minder twijfel, hoe minder fouten. Dat maakt Scrada een veilige en efficiënte oplossing.”

Vlotte implementatie en begeleiding

Binnen Umain wordt de volledige software set-up voor de klanten verzorgd. “We hebben de kennis in huis en nemen die last van de klant over. Zo vermijden we problemen en kunnen we de implementatie snel en efficiënt laten verlopen. We laten de ondernemers ondernemen en sluiten de boekhouding daarop aan.”

Constante evolutie

Wim: “Scrada blijft zich ontwikkelen en er wordt echt geluisterd naar feedback. Dat is fijn en geeft vertrouwen. Het zorgt ervoor dat ik met zekerheid aan klanten kan zeggen dat ze een goede tool in handen hebben en dat ze op een correcte manier ondersteund worden. De klantvriendelijkheid en duidelijkheid die we ervaren in het contact met Scrada, zien we ook terug in de software. Dat geeft vertrouwen voor de toekomst.”

Sommige klanten van Umain gebruiken Scrada ook zonder dagontvangsten- of kasboeken, maar om de link te leggen tussen hun kassasysteem en de boekhouding. “Dat zegt genoeg over de flexibiliteit en toegevoegde waarde van Scrada.”

 

“De klantvriendelijkheid en duidelijkheid die we ervaren in het contact met Scrada, zien we ook terug in de software. Dat geeft vertrouwen voor de toekomst.”

 

Try the demo

Give us a call or fill in the form below and we'll contact you. We endeavor to answer all inquiries within 24 hours on business days.