Dries werkt sinds 2019 als digitaal dossierbeheerder bij FinFuture. Ja, digitaal, want bij FinFuture worden alle klanten van A tot Z digitaal geholpen: input, opvolging, adviesgesprekken, via Teams of op kantoor.
Scrada, onderdeel van digitale visie
FinFuture leerde Scrada al heel vroeg kennen op een congres en was na een demo en testperiode meteen overtuigd. Ondertussen werken al heel wat van hun klanten met Scrada en wordt elke nieuwe klant die werkt met dagontvangsten- of kasboeken, aangemoedigd om Scrada ook te gebruiken.
“Scrada ondersteunt ons in de digitale aanpak van het kantoor. Vroeger brachten klanten de boeken binnen en wij typten dat dan over in een Excel. Scrada stel je één keer in en alles gaat automatisch. Daarnaast werken wij met het digitaal boekhoudpakket Yuki, dat we koppelen aan Scrada waardoor de boekingen ook automatisch gebeuren.”
Drie keer minder kans op fouten
“De kans op fouten wordt tot drie keer verminderd door Scrada te gebruiken. De klant moet niets meer handmatig inschrijven. De ingave verloopt digitaal, maar is er toch een fout gemaakt, kan het meteen rechtgezet worden. Wij moeten de kasbladen niet meer nalezen en handmatig overtypen, dus de kans op fouten door de klant of door ons wordt hierdoor kleiner. Als hij daarnaast zijn kassasysteem gekoppeld heeft, gaat alles automatisch van daaruit tot in zijn boekhouding.”
Meer tijd voor de klant
“Wij winnen ongelooflijk veel tijd waardoor we meer aandacht kunnen geven aan de klant en meer kunnen focussen op adviesverlening.”
“Maar ook onze klanten die Scrada gebruiken, besparen veel tijd. Ze kunnen na hun werkdag alles makkelijk via hun smartphone of computer invoeren, zonder er verder nog aan te moeten denken. Voorheen moesten ze extra tijd besteden aan het handmatig rekenen, invullen en controleren van hun gegevens. Scrada biedt directe controle voor de bevestiging, wat dat extra werk overbodig maakt.”
Op maat van de klant
“Vroeger zagen we wel eens dat de klant het overzicht verloor over zijn kassaldo. Als hij nu inlogt bij Scrada ziet hij onmiddellijk het overzicht van zijn kassa of kassa’s. Zo hebben we bijvoorbeeld een klant die werkt met verschillende chauffeurs die elk hun eigen kassa hebben. Elke chauffeur heeft een eigen login en kasboek van Scrada. Ze geven via hun smartphone of tablet in real-time de betalingen van hun klanten digitaal in. Deze gegevens komen dan rechtstreeks in de boekhouding waardoor die altijd up-to-date is. Zo worden er minder fouten gemaakt en kan het gemakkelijk dagelijks worden opgevolgd.”
“Je kan Scrada volledig op maat maken van de ondernemer. Als we een koppeling kunnen maken met een kassasysteem, doen we dat. Maar als een klant nog met een andere kassa werkt, stellen we Scrada zodanig in dat de klant eenvoudig de inkomsten, uitgaven, enz. van het kassasysteem kan volgen. Zo kan hij lijn per lijn alles overnemen en moet hij niet gaan zoeken.”
Wettelijk gezien altijd op punt
“Scrada is altijd goed bereikbaar als we vragen of problemen hebben. Ze brengen ons ook goed op de hoogte als er iets nieuws is. We hebben in het begin ook de demo gevolgd, die was heel duidelijk, kort en bondig.”
“We hebben het volste vertrouwen in Scrada”
“De wetgeving rond dagontvangsten is strikt, maar daarvoor hebben we het volste vertrouwen in Scrada. We zijn er zeker van dat wanneer er een wetswijziging is, die meteen wordt toegepast in Scrada.”
“Ze zijn al echt mooi geëvolueerd en we weten ook dat ze blijven evolueren.”